Wersja kompatybilna z programami księgowymi:
Comarch Optima w wersji 2025.3.1
Insert NEXO 55.0.0
Insert GT 1.83.HF4
W wersji 6.3.0 został zmieniony sposób dodawania dokumentów w zakładce Skoroszyt.
Po kliknięciu w przycisk ,,Wczytaj pliki faktur” zniknął podział na faktury jednostronicowe, wielostronicowe i pisane ręcznie, zamiast tego od razu pojawia się okno do dodawania faktur.

Po wybraniu odpowiedniego rejestru można wybrać pliki faktur. Każdy dodany dokument, niezależnie od ilości stron zostanie dodany do listy jako 1 pozycja.

Po dodaniu dokumentów, możemy je dowolnie dzielić lub scalać. Po kliknięciu przycisku ,,Podziel/Scal” otwiera się okno zarządzania fakturami, gdzie widzimy wszystkie dokumenty z listy. Jeśli chcemy zarządzać tylko częścią dokumentów, możemy je zaznaczyć na liście, następnie kliknąć w strzałkę po prawej stronie przycisku i wybrać ,,Tylko zaznaczone”.

Po uruchomieniu funkcji ,,Podziel/Scal” możemy:
1. Podzielić wszystkie dokumenty na faktury jednostronicowe
2. Odłączać poszczególne strony za pomocą przycisku ,,Rozłącz”
3. Usuwać poszczególne strony za pomocą przycisku ,,Usuń”
4. Łączyć poszczególne dokumenty ,,łapiąc” je klikając i przytrzymując lewy przycisk myszy, następnie przeniesienie kursowa do faktury powyżej/poniżej i ,,upuszczenie” tam strony.
Po kliknięciu przycisku ,,Prześlij” dokumenty zostaną przesłane do rozczytania poprzez OCR.
Zmiany dla Insert NEXO
- Wysyłanie informacji podatkowych do klientów
W module Platforma online została dodana funkcja ,,Wyślij informacje”


– Na platformę online
– Mailowo
– W formie SMS
Pierwszym krokiem jest pobranie informacji z programu księgowego, aby to zrobić zaznaczamy firmy, które nas interesują i klikamy przycisk ,,pobierz dane”.
Do każdej z firm trzeba zalogować się osobno, więc sugerujemy pobieranie danych tylko dla tych firm, którym chcemy wysłać informację w danym momencie.
Istnieje również możliwość pobrania danych dla pojedynczej firmy, klikając dwa razy w jej nazwę.

Po zaznaczeniu deklaracji, pojawią się one na liście w tabeli po lewej stronie, następnie wybieramy formę wysłania danych na górze.


– skrzynki e-mail w zakładce System-> Konfiguracja-> Ustawienia e-mail
– szablonów wiadomości w zakładce System-> Konfiguracja-> Szablony wiadomości.
Funkcja wyślij sms jest dostępna po uprzednim wykupieniu i skonfigurowaniu zewnętrznej usługi SMS API.
2. Fakobot – robot do zbiorczego wystawiania faktur dla klientów.
Szczegółowe informacje o działaniu modułu znajdują się TUTAJ