Funkcja Faktury automatyczne pozwala automatycznie generować faktury w określonych odstępach czasu (faktury cykliczne) oraz wysyłać je do kontrahentów.
Aby ustawić schemat faktury automatycznej, wejdź do zakładki Fakturowanie->Faktury automatyczne i kliknij .
Następnie wykonaj poniższe kroki:
- nadaj nazwę schematowi,
- wybierz fakturę źródłową, na podstawie której będą wystawiane faktury,
- wybierz dzień miesiąca, w którym ma być wystawiona faktura,
- ustaw częstotliwość wystawiania np. 1, aby faktura wystawiała się każdego miesiąca lub 2 jeśli ma być wystawiana co drugi miesiąc,
- ustaw datę początkową oraz końcową działania schematu (ustawienie daty końcowej nie jest konieczne),
- ustaw suwak Aktywna,
- zdecyduj czy faktury mają być automatycznie zatwierdzane (faktury, które nie są zatwierdzone, nie mogą być pobrane przez biuro rachunkowe),
- zdecyduj czy chcesz, aby faktury były automatycznie wysyłane do kontrahenta (sprawdź czy w danych kontrahenta jest uzupełniony adres e-mail),
- opcjonalnie możesz ustawić adres e-mail do wysyłki kopii maila z fakturą,
- określi sposób wysyłki faktury – jako załącznik lub jako link.
Na zakończenie zatwierdź wszystkie ustawienia klikając .