Data aktualizacji: 06-05-2019
Zmiany ogólne
- Dodanie możliwości wysyłki dowolnej wiadomości e-mail. Aby wysłać e-mail należy skonfigurować swoją skrzynkę nadawczą SMTP – zakładka [Ustawienia] -> Ustawienia SMTP.
- Dodanie funkcji wysyłki potwierdzenia otrzymania dokumentów za pomocą SMS oraz e-mail. Aby można było wysłać potwierdzenie, należy utworzyć szablon wiadomości oraz skonfigurować swoją skrzynkę nadawczą SMTP.
- Dodanie możliwości ustawienia terminu dostarczenia dokumentów przez klienta (CRM -> Teczki klientów -> zakładka [Użytkowe]). Funkcja umożliwia monitorowanie terminowości dostarczania dokumentów przez klienta.
- Dodanie rejestru dodatkowych usług dla klientów. Można utworzyć katalog dodatkowych usług księgowych w zakładce [Narzędzia] -> Lista usług. Następnie w zakładce [CRM] można rejestrować usługi dodatkowe i generować raport miesięczny na klienta.
- Dodanie możliwości tworzenia własnych zdarzeń możliwych do dodania z poziomu Kalendarza. Zakładka [Narzędzia] ->Lista zdarzeń.
- Dodanie pola Adres e-mail w karcie użytkownika.
- Dodanie na pulpicie startowym oznaczenia kolorystycznego faktur poprawionych w Trybie poprawiania faktur (kolor zielony).
- Dodanie skrótów:
– <Ctrl+G> – pobierz z GUS
– <Ctrl+V> – sprawdź status VAT
– <Ctrl+E> – sprawdź w VIES
– <Ctrl+R> – pobierz z VIES - Zmiany w raporcie pracy (zakładka [Analizy]):
– punktowe oznaczanie logowania/wylogowania z systemu
– zmiana kolorystyki zdarzeń
– ewidencja urlopów, wyjść w czasie pracy, spóźnień (zakładka [CRM] -> Nieobecności).
Zmiany dla użytkowników ERP Optima
- Usprawnienie – zaznaczenie w Optimie w Formularzu kontrahenta w zakładce Handlowe, znacznika Metoda kasowa zakup lub sprzedaż, powoduje analogiczne zaznaczenie przy zatwierdzaniu faktury.
- Poprawienie działania dodawania kategorii w sekcji Segmenty księgowe.
- Zmiana skrótu klawiszowego dodania atrybutu do dokumentu przy zatwierdzaniu faktury – z <Ctrl+Alt+A> na <Ctrl+Alt+W>.
- Poprawienie działania importu faktur z panelu online w zakresie importu faktur z odwrotnym obciążeniem.
- Dodanie możliwości zaznaczenia dokumentu nie do księgowania w momencie zatwierdzania faktury (rozwinięcie przycisku Zatwierdź dane).
- Dodanie możliwości zaznaczenia Płatność VAT w PLN w momencie zatwierdzania faktury.
- Nowe raporty w zakładce [Analizy]: Raport korekt oraz JPK/VAT raport.
Zmiany dla użytkowników Insert GT
- Dostosowanie do zmian w ustawie o podatku VAT – zmiana ze 150 na 90 dni od terminu płatności.
- Poprawienie działania skrótu wywołania podglądu dokumentu z poziomu programu księgowego <Ctrl+Q>.
- Usprawnienie – ustawienia zapisane w parametrach księgowych kontrahenta w zakresie ewidencji VAT sprzedaży oraz zakupu są domyślnie podpowiadane przy zatwierdzaniu faktury.