Raport rentowności klienta zawiera wyliczenie wskaźnika Efektywność. Wskaźnik jest liczony na podstawie:
- kwoty zafakturowanej płatności klienta (suma miesięcznej kwoty płatności głównej oraz dodatkowej),
- ilości wszystkich dokumentów zaksięgowanych w programie księgowym,
- koszu skanowania dokumentów,
- ilości wszystkich dokumentów poprawionych przed zaksięgowaniem,
- kosztu poprawiania dokumentów,
- czasu pracy księgowej,
- kosztu pracy księgowej.
Im wyższa wartość tego wskaźnika, tym większa rentowność danego klienta.
Inne wskaźniki zawarte w raporcie to:
Aby wygenerować raport rentowności:
- określ zakres czasowy,
- wybierz użytkownika z listy,
- wybierz rodzaj działalności.
Następnie zaznacz firmy na liście, dla których ma być przeprowadzona analiza i kliknij . Możesz wydrukować raport klikając .
Dodatkowo klikając w linii klienta prawym przyciskiem myszy dostępne są opcje:
- Analiza klienta – wykres miesięcznej analizy klienta w aspekcie dochodu oraz efektywności,
- Szczegóły – pokazuje szczegółowe składniki kosztów:
Koszt skanowania to ilość zeskanowanych dokumentów w Mobevo * koszt skanowania.
Koszt poprawiania to ilość poprawionych dokumentów w Mobevo * koszt poprawiania.
Koszt rejestracji to suma czasów wprowadzania faktu za dany miesiąc księgowy przez wszystkie księgowe pracujące z danym klientem pomnożona przez stawkę godzinową pracy księgowej.
Koszt RCP to czas czynności zmierzony przez RCP pomnożony przez stawkę godzinową pracy księgowej.
Przychód R/h to kwota zafakturowana podzielona przez sumę czasu pracy wszystkich użytkowników, którzy zatwierdzali faktury danego klienta (również w trybie poprawiania) oraz czasu czynności zmierzonego przez RCP.
Koszt pracy to suma kosztu skanowania, poprawiania, rejestracji oraz RCP.
Zyskowność to kwota zafakturowana po odjęciu kosztu pracy.