Dodanie klienta do Teczek klientów jest niezbędne, aby móc przetwarzać dokumenty danej firmy.
Aby dodać nowego klienta, kliknij przycisk . Po zalogowaniu się do programu księgowego, otworzy się okno importu klientów.
UWAGA!
Raz dodanego klienta, na którym zostały przeprowadzone operacje np. zostały zatwierdzone faktury, nie można usunąć.
![dodaj klientów](https://pomoc.mobevo.pl/wp-content/uploads/2019/12/dodaj-klientow.png)
Wybierz kilku lub wszystkich klientów z listy zaznaczając kratkę z lewej strony. Domyślnie u wszystkich klientów jest dodawana opcja skanowania dokumentów sprzedaży. Jeśli nie planujesz skanować dokumentów sprzedaży, możesz odznaczyć kratkę w kolumnie Skanuj sprzedaż przy danym kliencie.
Następnie wybierz użytkownika (księgową/księgowego), który jest opiekunem tych klientów. Nie jest konieczne przypisanie użytkownika na tym etapie. Możesz to zrobić później z poziomu listy klientów.
Zaznacz opcję Dodaj klientów bez numerów NIP, jeśli chcesz dodać tego rodzaju klientów.
Kliknij , aby rozpocząć operację dodawania klientów. Postęp importu będzie widoczny w oknie Zdarzenia. Po zakończeniu zamknij okno.