Zeskanowane lub wczytane pliki ze statusem Nowy muszą zostać przetworzone i przeanalizowane przez moduł sztucznej inteligencji EVA. Aby wysłać dokumenty zaznacz je na liście i wybierz jedną z opcji :
- wyślij do EVA lub
- wyślij do EVA z asystą.
Jeśli chcesz samodzielnie weryfikować dokumenty skorzystaj z opcji Wyślij do EVA. Ta funkcja wysyła pliki do rozpoznania i zadekretowania przez SI. Tuż po wysłaniu dokumentów ich status zmienia się na Wysłany, a po zakończeniu tego procesu status dokumentów zmienia się na Wymaga uwagi. Dokumenty przed zaksięgowaniem do programu księgowego należy zweryfikować.
Jeśli przy sprawdzaniu dokumentów chcesz skorzystać z pomocy asystenta i mieć pewność poprawności dekretacji, użyj opcji Wyślij do EVA z asystą. Dokumenty rozpoznane i zadekretowane przez SI przesłane tą funkcją są dodatkowo weryfikowane przez człowieka (asystenta). Status tych dokumentów tuż po wysłaniu zmienia się na Wysłany, a po rozpoznaniu, dekretacji i weryfikacji otrzymuje status:
- Wymaga uwagi – jeśli są wątpliwości do co prawidłowości dekretacji. W tym przypadku należy dodatkowo sprawdzić poprawność dekretacji;
- lub Poprawiony (do zatwierdzenia) – jeśli jest pewność co do prawidłowości dekretacji.
Dokumenty, które otrzymały status Poprawiony (do zatwierdzenia) możesz zaksięgować zbiorczo.
Opcja wysyłki do EVA jest również dostępna spod prawego przycisku myszki.
Zobacz jak zweryfikować i zaksięgować dokumenty tutaj.