Kliknij dwukrotnie myszką w linii danego klienta lub użyj klawisza <Enter>, aby otworzyć teczkę klienta.
- CEIDG/REGON
- Podatki+ZUS
- Biuro rachunkowe
- Kadry
- Użytkowe
- Potwierdzenia odbioru dokumentów
- Notatki
- Podmioty powiązane
- AML
- ZEUS
REGON
Zakładka CEIDG/REGON zawiera dane klienta pobrane z portalu GUS.

Podatki + ZUS
W zakładce Podatki + ZUS zamieszczane są wszystkie informacje dotyczące formy prawnej, sposobu rozliczania się z US oraz ZUS, a także właściwych urzędach skarbowych danego klienta. Dane zapisywane są historycznie – jest możliwe sprawdzenie danych aktualnych na dany dzień.

Aby wprowadzić dane, kliknij , ustaw datę od kiedy obowiązują i kliknij
. Następnie wybierz rodzaj podatnika i uzupełnij formularz. Na zakończenie kliknij
.
Biuro rachunkowe

W tej zakładce możesz:
- przypisać schemat windykacji, który ma być stosowany wobec klienta,
- włączyć moduł EVA,
- utworzyć folder z dokumentami klienta. W folderze można przechowywać dokumenty związane z klientem, takie jak umowa, skany dokumentów rejestrowych, deklaracje podatkowe itp. Można również wygenerować dokument wg. szablonu. Wszystkie dokumenty są przechowywane w jednym miejscu w folderze sieciowym.
UWAGA!
Aby można było utworzyć lub zaktualizować folder z dokumentami klienta, musisz ustawić folder główny w Konfiguracji. Zobacz jak to zrobić tutaj.
Aby utworzyć folder klienta w folderze głównym, wybierz .

Aby dodać dokument do folderu, użyj przycisku:
- Nowy dokument – pozwala stworzyć nowy dokument od podstaw w edytorze tekstu lub skorzystać z gotowego szablonu,
- Skanuj dokument – uruchamia asystenta skanowania,
- Dodaj dokument z dysku – pozwala wskazać lokalizację dokumentu na dysku i dodać go do dedykowanego folderu klienta.
W części Zapisane pliki możesz wyszukiwać i przeglądać dodane dokumenty.
Potwierdź ustawienia klikając .
Użytkowe

Zakładka Użytkowe zawiera informacje takie jak:
1. W części Opcje podstawowe:
- kto jest opiekunem danego klienta do księgowości, do kadr i płac, oraz kto był poprzednim opiekunem
,
- czy klient jest aktywny; UWAGA! ustawienie klienta jako nieaktywny powoduje usunięcie go z widoku listy (dane klienta nie są usuwane);
- czy klient jest zablokowany do księgowania (np. z powodu oznaczenia w module windykacja jako Dłużnik)
- data utworzenia i edycji danych klienta,
- ostateczny termin dostarczenia dokumentów,
- dane kontaktowe: adres e-mail, adres e-mail do wiadomości windykacyjnych, numer telefonu.
2. W części Ustawienia skanowania:
- ścieżka dostępu do katalogu skanów z fakturami zakupu
- ścieżka dostępu do katalogu skanów z fakturami sprzedaży; UWAGA! jeśli to pole jest puste a chcesz skanować faktury sprzedaży klienta, utwórz go zaznaczając kratkę Skanuj faktury sprzedaży.
3. W części Płatność klienta:
- zakładka Główna – uzupełnij miesięczną stawkę płatności dla biura rachunkowego, które obowiązują tego klienta w określonym czasie. Uzupełnienie tego obszaru umożliwia obliczenie wskaźnika efektywności w raporcie Rentowność klienta. Aby dodać płatność, wybierz
. Aby edytować wybierz
. Aby usunąć, wybierz
.
- zakładka Dodatkowa – uzupełnij jeśli poza płatnością główną klienta w danym miesiącu musiał dopłacić jakąś kwotę np. z powodu przekroczenia ustalonego limitu dostarczonych dokumentów albo wykonania dodatkowych usług nie ujętych w standardowej miesięcznej płatności. Aby dodać płatność, wybierz
. Aby edytować wybierz
. Aby usunąć, wybierz
.
Kadry

W zakładce Kadry znajdują się dokumenty kadrowe przesłane przez klientów przez Moduł Kadry przy pomocy panelu online Mobevo. Dzięki temu, wszystkie dokumenty są zebrane w jednym miejscu i łatwo je odszukać.
Aby przeglądać dany dokument, kliknij w linii dwukrotnie myszką. Jeśli chcesz usunąć lub skopiować plik, przejdź do folderu z dokumentami klikając .
W drugiej tabeli można ustawić miesięczną płatność jaka obowiązuje klienta za obsługę kadrową.
Potwierdzenia odbioru dokumentów
W tej zakładce widoczne są wygenerowane dokumenty „Potwierdzeń odbioru dokumentów” dla klienta. Dokumenty generujemy w części Potwierdzenia odbioru dokumentów.

Możesz ponownie wydrukować dokument, wybierając go z listy i klikając .
Potwierdź wszystkie ustawienia klikając .
Notatki
W zakładce Notatki możesz dodawać dowolne ważne informacje dotyczące klienta. Możesz dodać notatkę w formie tekstu lub wraz załącznikiem.

Aby dodać notatkę, kliknij . Uzupełnij treść i/lub dodaj załącznik.

Zapisz notatkę klikając .
Notatkę możesz edytować klikając lub usunąć przyciskiem
.
Podmioty powiązane
W zakładce Podmioty powiązane możesz utworzyć listę podmiotów powiązanych z danym klientem. Transakcje klienta z tymi podmiotami powinny być oznaczone symbolem TP.

Aby dodać podmiot powiązany, kliknij . Możesz również edytować lub usunąć podmiot z listy.
AML
W zakładce AML należy uzupełnić dane osoby występującej w transakcjach ponad progowych w danej firmie.

ZEUS
W tym miejscu należy skonfigurować wszystkie dane potrzebne do korzystania z modułu ZEUS
